sobota, 27 września 2014

Jedwab do włosów- który wybrać ?

Każdy pragnie posiadać zdrowe końcówki. Aby tak było należy regularnie podcinać włosy i odpowiednio pielęgnować końce włosów. Idealnym produktem jest serum na zniszczone końcówki- jedwab. W swojej kosmetyczce miałam trzy produkty tego typu:
  1. CHI Silk Infusion
  2. Bioslik, Silk therapy




3. Avon, Advanced Technique, Serum na zniszczone końcówki




Który okazał się lepszy?

1. skład CHI Silk Infusion :

Cyclomethicone (silikon lotny, emolient), Dimethicone (silikon zmywalny łagodnym szamponem), C12-15 Alkyl Benzoate (konserwant, emolient), Panthenol (prowitamina B5), Ethyl Ester of Hydrolyzed Silk  ( substancja kondycjonująca), Phenoxyethanol (konserwant), Parfum (zapach), D&C Yellow 11 (barwnik), D&C Red 17 (barwnik), Zinc Oxide (pigment wybielający, filtr UV, antybakteryjny), Titanium Dioxide (pigment wybielający, filtr UV), Mica (wypełniacz), Boron Nitride Powder (wypełniacz, pochłania sebum).

Wszystkie składniki po słowie "perfum" występują w znikomej ilości, więc nie musimy zwracać na nie dużej wagi.

2. skład Bioslik, Silk therapy :

Cyclomethicone (silikon lotny, emolient), Dimethicone (silikon usuwalny łagodnym szamponem), SD/Alkohol 40B (alkohol, etanol), Panthenol (prowitamina B5), Ethyl Ester of Hydrolyzed Silk  (antystatyk, substancja kondycjonująca), Octyl Methoxycinnamate (filtr UV), Parfum (zapach), C12-15 Alkyl Benzoate (konserwant, emolient), Phenoxyethanol (konserwant), Methylparaben (konserwant), Propylparaben (konserwant).

SD/Alkohol 40B - etanol, skażony innymi substancjami chemicznymi, moze wysuszać i podrażniać skórę i włosy

3. Skład Avon, Advanced Technique, Serum na zniszczone końcówki

Cyclopentasiloxane (silikon lotny, Cyclomethicone (silikon lotny), Alcohol Denat. (alkohol, skażony etanol), Dimethicone (silikon zmywalny łagodnym szamponem), Phenoxyethanol (konserwant), Ethylhexyl Methoxycinnamate (filtr UV), Parfum (zapach), Benzophenone-2 (filtr UV), Panthenol (prowitamina B5), Phytantriol (humektant), Aqua (woda), Propylene Glycol (humektant), Creatine (substancja kondycjonująca), Laminaria Digitata Extract (wyciąg z alg), Pelvetia Canaliculata Extract (wyciąg z alg), Methylparaben (konserwant), Propylparaben (konserwant), Hexyl Cinnamal (zapach), Limonene (zapach), Butylphenyl Methylpropional (zapach), Linalool (zapach), Coumarin (zapach), Hydroxycitronellal (zapach), Amyl Cinnamal (zapach), Alpha-Isomethyl Ionone (zapach), Geraniol (zapach), Hydroxyisohexyl 3-Cyclohexene Carboxaldehyde (zapach).

 Alcohol Denat- alkohol, skażony etanol, może wysuszać i podrażniać skórę głowy.

Oczywiście tym lepszym jedwabiem jest CHI Silk Infusion. Nie ma w składzie żadnego "groźnego" alkoholu. Najgorszym okazał się Advanced Technique, Serum na zniszczone końcówki posiada alkohol denat i dużo innych niepotrzebnych składniów (prawie same zapachy), nie lepszym jedwabiem jest Bioslik, Silk therapy , którego też kupna odradzam. 

Czym kierować się przy zakupie jedwabiu? 
Oczywiście alkoholem w składzie. Omijajcie te, które mają w składzie etanol i alkohol denat.

Jak na moich końcówkach sprawdził się CHI Silk Infusion?
To serum na końcówki stosuję już od prawie roku. Jedwab zabezpiecza końcówki, delikatnie nawilża i nabłyszcza.  Po każdym myciu aplikuję kropelkę na dłoń, rozcieram i delikatnie nakładam na końcówki. Dzięki regularnemu stosowaniu rzadziej muszę chodzić do fryzjera :) Co mnie bardzo cieszy.

Gdzie można go kupić?
Jedwab kupuję zawsze na allegro. Można go kupić za ok 3 zł.  Czasami bywa tak, ze koszt przesyłki jest większy, wtedy zamawiam 3 sztuki, bardziej się opłaca. 

Czy jest wydajny?
Serum jest bardzo wydajne. W buteleczce jest tylko 15 ml, a jedno opakowanie stosuje od czerwca i jeszcze mam prawie pół zawartości.

Na koniec zdjęcia moich końcówek. Niestety ostrość nie jest dobra, bo fotki robiłam telefonem.


Końcówki jeszcze nie są idealne, ale mało który włos mi się rozdwaja i w  końcu pozbyłam się "białych kuleczek" na końcach :)

A Wy stosujecie jakiś jedwab?

24 komentarze:

  1. ładne włoski masz:*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja używam obecnie jedwabiu z Mariona, ale spisuje się tak średnio :)
    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat Marion nie ma w sobie tych "szkodliwych" alkoholi :) ale jeżeli Ci nie przypasowal to polecam ten jedwab CHI :)

      Usuń
  3. Ja używam jedwabiu Delia HF Hair Fashion, i jestem zadowolona :D
    Co powiesz na wzajemną obserwację ?
    http://anne-cucito.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten jedwab ma w sobie etanol, Ale po słowie perfum więc z nikomej ilości :)

      Usuń
  4. Ja używam olejki Gliss Kur na końcówki - zawiera też sporo silikonów, więc fajnie ochrania końcówki a do tego natłuszcza. Trochę kosztuje, ale jest mega wydajny i wygodny (opakowanie z pompką!), polecam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałam styczności z tym jedwabiem, ale jak tak go polecasz to muszę bo wypróbować :)

      Usuń
  5. używałam bio silku.. ale przesuszał mi włosy, teraz już wiem czemu..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie to, że wpis komuś się przydał:) zmień jedwab na któryś bez szkodliwego alkoholu a na pewno Twoje końcówki będą w lepszym stanie. Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. ja używam aktualnie olejku orientalnego z Mariona, bodajże wersje z ylang ylang na przemian z serum aloesowym GreenPharmacy. Oba sprawdzają się super i są nie drogie - Marion ok. 5zł, a GP 10. Nie mają alkoholu w składzie i nie obciążają włosów, szczególnie GP. Na CHI poluje :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo pozytywnych opinii słyszałam na temat jedwabiu Marion :) muszę w końcu się skusić i go kupić :)

      Usuń
  7. Jeszcze nie próbowałam ale zamierzam.
    Co powiesz na wspólną obserwację.
    Zacznij na pewno się odwdzięczę.
    http://myminiblogforyou.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. ja używam jedwabiu z biosilk i jestem zadowolona :D
    zapraszam do obserwowania, na pewno się odwdzięczę :)
    http://fashion-outside.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. ja nie uzywam zadnych jedwabiow, ale chyba musze zaczac ;)

    także obserwuje ;)
    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja akurat jestem wierna serum tego z Avona,bo mimo kiepskiego składu jako jedyny utrzymuje w dobrym stanie końcówki a używam go już ze 2 lata i póki co nie zamieniłabym na nic innego:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja aktualnie mam taki drogeryjny z Joanny i sobie go chwalę :-)
    Obserwuję i liczę, że wpadniesz do mnie i również zaobserwujesz, jeśli Ci się u mnie spodoba :-*

    www.jiffywithme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Tez kiedys testowalam jedwabie zeby wybrac ten dla moich wlosow i u mnie najlepiej sprtawdzil sie biosilk :)

    OdpowiedzUsuń
  14. hej, nominowałam Cię do zabawy Liebster Blog Award. Jeżeli masz ochotę wziąć w niej udział serdecznie zapraszam tu: http://letyourhairdown00.blogspot.com/2014/10/5-liebster-blog-award.html Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny blog, jestem włosomaniaczką, więc obserwuję, zapraszam też do obserwacji mojego kulinarnego bloga:)
    a co do jedwabiu, ja bardzo chwalę sobie ten z green pharmacy, używam codziennie od roku i widze znaczną poprawę w wyglądzie moich końcówek, polecam:)

    lekcjewkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń